Szukasz pomysłu na wakacje? Proponujemy dobrą i pouczającą zabawę: odkrywanie średniowiecznego Gdańska, warsztaty konstruowania łódeczek i tworzenia ozdób, a nawet… projektowanie własnej wystawy! Zajęcia odbywają się w przyjaznej przestrzeni zabytkowego Spichlerza. Prowadzą je doświadczeni edukatorzy muzealni.
Wakacje z Archeologią 2024
Spichlerz Błękitny Baranek
Gdańsk, ul. Chmielna 53
Terminy zajęć dla grup zorganizowanych (półkolonie):
2, 3, 4, 9, 10, 11 lipca, raz dziennie o godz. 10:00 (zajęcia trwają do ok. 12:00). Obowiązuje telefoniczna rezerwacja miejsc: 58-326-23-24 (telefon czynny w godzinach pracy Spichlerza Błękitny Baranek).
Terminy zajęć dla rodzin:
5 i 12 lipca, raz dziennie o godz. 10:00 (zajęcia trwają do ok. 12:00). Obowiązuje telefoniczna rezerwacja miejsc: 58-326-23-24 (telefon czynny w godzinach pracy Spichlerza Błękitny Baranek).
Cena:
10 zł za dziecko, płatne gotówką lub kartą na miejscu. Opiekunowie wchodzą bezpłatnie. Dziecko musi być pod opieką osoby dorosłej przez cały czas trwania zajęć.
PLAN ZAJĘĆ
Najpierw zwiedzimy nową wystawę „Mierzwa i srebro. Gdańsk w XIII wieku”. Dzieci zobaczą zabytkowe, średniowieczne przedmioty: biżuterię, monety, narzędzia, naczynia i zabawki. Wspólnie zastanowimy się, kto mógł ich używać i do czego dokładnie służyły. Opowiemy, jak to się stało, że archeolodzy odkryli te zabytki. Przy okazji przybliżymy dzieciom pracę archeologa i podamy garść archeologicznych ciekawostek.
Potem przejdziemy do sali warsztatowej.
Tam uczestnicy zajęć będą konstruować drewniane łódeczki (na wzór średniowiecznych zabawek z wystawy). Przyczepią maszty, olinowanie i żagle, a na koniec pomalują swoje stateczki. Będziemy używać następujących materiałów: patyczki, kolorowy filc, sznureczki, klej, nożyczki, pisaki akrylowe.
W drugiej części warsztatów nauczymy dzieci, jak stworzyć ozdoby, zawieszki i bransoletki inspirowane zabytkami z wystawy. Do dyspozycji dzieci będą: koraliki, gumki silikonowe do nawlekania i kolorowe sznureczki.
Ostatnim punktem w planie zajęć będzie zabawa w kustosza. Dzieci wcielą się w role muzealników tworzących wystawę. Każde dziecko wylosuje kartonik ze zdjęciem zabytku. Następnie uczestnicy zajęć będą uzgadniać między sobą, w jaki sposób ułożyć zabytki, żeby powstała atrakcyjna wystawa. Wspólnie zaprojektujemy gablotę na tablicy suchościeralnej. Dzięki tej zabawie dzieci zyskają cenne doświadczenie życiowe: umiejętność działania zespołowego i dzielenia się swoimi sukcesami z innymi w grupie.