Realizując wymagania wynikające z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Muzeum Archeologiczne w Gdańsku udostępnia Państwu następujące dokumenty:
OGÓLNA KLAUZULA MUZEUM ARCHEOLOGICZNEGO W GDAŃSKU
KTO JEST ADMINISTRATOREM PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku (80-833) przy ul. Mariackiej 25/26 (zwane w dalszej części „Muzeum”).
JAK SIĘ KONTAKTOWAĆ Z INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
W JAKICH CELACH I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w celach:
- związanych z realizacją zadań statutowych Muzeum nadanego uchwałą nr 565/XLV/22 Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 25 lipca 2022 r. na podstawie art. 1 lit. e RODO, w związku z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach oraz ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej polegającymi min. na upowszechnianiu kultury;
- związanych z podpisaniem i realizacją umowy/porozumienia, w których są Państwo stroną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, gdy przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wykonania umowy/porozumienia lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy/ porozumienia;
- związanych z zatrudnianiem pracowników/nawiązaniem i przebiegiem procesu zatrudnienia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, na podstawie 6 ust.1 lit. b RODO oraz zgodnie z Kodeksem Pracy oraz aktami wykonawczymi;
- związanych z wykonaniem obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności związanych z prowadzeniem i przechowywaniem ksiąg rachunkowych, wystawianiem i przechowywaniem faktur lub innych dokumentów księgowych (finansowych), dokonywaniem rozliczeń podatkowych – zgodnie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- związanych z archiwizacją dokumentacji – zgodnie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- na które wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- związanych realizacją prawnie uzasadnionych interesów administratora lub przez stronę trzecią, na podstawie 6 ust. 1 lit. f RODO np. obrony przed roszczeniami lub dochodzeniem roszczeń, jeśli takie nastąpią;
- ustosunkowania się i udzielenia odpowiedzi na Państwa korespondencję na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
KTO MOŻE BYĆ ODBIORCĄ PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH?
Odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być:
- Organizator Muzeum, którym jest Samorząd Województwa Pomorskiego; partnerzy naszych działań na podstawie zawartych umów porozumień;
- podmioty działające na zlecenie administratora danych, tj. podmiot świadczący usługi IT w zakresie hostingu oraz serwisowania stron www i poczty e-mail;
- podmioty dostarczające systemy informatyczne (oprogramowanie księgowe, kadrowo-płacowe, strona BIP, oprogramowanie do digitalizacji zbiorów itp.);
- ZUS, Urząd Skarbowy, banki w zakresie m.in. dokonywania płatności i rozliczeń z realizacji umów; podmioty dostarczające usługi pocztowe/kurierskie;
- odpowiednie organy publiczne w zakresie w którym Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych;
- w zakresie stanowiącym informację publiczną dane mogą być ujawniane każdemu zainteresowanemu lub mogą być publikowane w BIP Administratora zgodnie z przepisami prawa.
JAKI JEST OKRES PRZECHOWYWANIA PAŃSTWA DANYCH?
Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – przez czas określony w tych przepisach.
W przypadku wyrażonej zgody, do czasu jej wycofania bądź do czasu zakończenia celu ich przetwarzania.
JAKIE SĄ PAŃSTWA PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH?
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych;
- żądania sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- żądania przenoszenia danych
Prawa te mogą w szczególnych przypadkach podlegać ograniczeniom wynikającym z odrębnych przepisów.
Osoba, która złożyła wniosek lub żądanie dotyczące przetwarzania jej danych osobowych, w ramach korzystania z przysługujących jej praw, może zostać poproszona o odpowiedź na kilka pytań związanych z jej danymi osobowymi, które umożliwią weryfikację jej tożsamości.
PRAWO DO COFNIĘCIA ZGODY
W przypadkach, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Prezes UODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 860 70 86
INFORMACJA O WYMOGU/ DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Państwa danych osobowych może być wymogiem:
- ustawowym;
- wynikającym z umowy;
- warunkiem zawarcia umowy;
- koniecznym do uczestnictwa w
Niepodanie danych w przypadkach wymienionych powyżej może skutkować:
- niemożnością realizacji zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa;
- niemożnością realizacji umowy;
- niemożnością zawarcia umowy;
- niemożnością uczestnictwa w
ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE
Przekazane dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji, a także profilowaniu w rozumieniu RODO.
Jednocześnie informujemy, że wydarzenia organizowane przez Muzeum (np. konferencje), mogą być dokumentowane filmowo oraz fotograficznie, a materiały nieodpłatnie rozpowszechniane w mediach w celach promocyjnych oraz archiwalnych. Ewentualne wizerunki uczestników utrwalone w trakcie tworzenia materiału, będą rozpowszechniane w oparciu o art. 81 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA MONITORINGU WIZYJNEGO
- Monitoringiem wizyjnym w Muzeum Archeologicznym w Gdańsku objęto:
- Budynki siedziby głównej, ul. Mariacka 25/26, 80-833 Gdańsk
- Budynek oddziału Spichlerz Błękitny Baranek, ul. Chmielna 53, 80-748 Gdańsk
- Budynek oddziału Piwnica Romańska, ul. Plac Dominikański 1, 80-884 Gdańsk
- Budynek kamienicy dawnego browaru, Rycerskiej 9,80-882 Gdańsk
- Oddział Grodzisko w Sopocie, ul. Haffnera 63, 81-715 Sopot
- Przez obszar objęty monitoringiem wizyjnym rozumie się:
- Budynek/budynki Muzeum Archeologicznego w Gdańsku – wejście/wyjście z Muzeum, korytarze, klatki schodowe, sale ekspozycyjne, kasy/portiernie.
- Obszary wokół Muzeum Archeologicznego w Gdańsku (tj. budynków wymienionych w pkt I) – chodniki przy budynkach, drogi wewnętrzne, dziedzińce, parking w oddziale Grodzisko w Sopocie.
- W związku z powyższym, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej RODO) Dz. Urz. UE L 119/1, informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych zawartych w systemie monitoringu wizyjnego jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Muzeum), ul. Mariacka 25/26, 80 – 833 Gdańsk. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
- Monitoring wizyjny stosowany jest w celu ochrony mienia, zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie monitorowanym, ochrony dobrego imienia Administratora oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę.
- Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Muzeum – art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w szczególności na podstawie:
- rozporządzenia MKiDN z dnia 02.09.2014 r. w sprawie zabezpieczenia zabiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą
- ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób
- 22² kodeksu pracy
- Zapisy z monitoringu przechowywane są przez okres 30 dni od daty ich powstania, chyba że stanowią lub mogą stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym przez organy państwowe na podstawie przepisów prawa – wówczas nagrania będą przechowywane do czasu prawomocnego zakończenia takiego postępowania. Kamery nie nagrywają dźwięku.
- Muzeum zabezpiecza zdarzenia zarejestrowane przez monitoring wizyjny, które zagrażają bezpieczeństwu, życiu i zdrowiu, niszczeniu i kradzieży mienia dla celów dowodowych:
- na wniosek osób trzecich
- na wniosek organów prowadzących postępowania
- na wniosek kierownika jednostki
- Odbiorcami danych wizerunkowych mogą być podmioty związane z funkcjonowaniem Muzeum na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych – np. firma świadcząca usługi ochrony. Udostępnia się zabezpieczone dane z monitoringu wizyjnego tylko organom prowadzącym postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia, np. policji, prokuraturze, sądom, które działają na podstawie odrębnych przepisów.
- Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo do treści danych na zasadach określonych w art. 15 RODO, prawo do ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 18 RODO.
- Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub przepisy krajowe.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA UŻYTKOWNIKÓW FUNPAGE FACEBOOK/INSTAGRAM/YOUTUBE/PINTEREST
Dane administratora:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku (80-833) przy ul. Mariackiej 25/26.
Inspektor ochrony danych osobowych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel.58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku prowadzeniem komunikacji i promocji w ramach fanpage’e Administratora dostępnych pod adresem: FACEBOOK
- https://www.facebook.com/ArcheologiaGdansk
- https://www.facebook.com/BlekitnyBaranek
- https://www.facebook.com/piwnicaromanska
- https://www.facebook.com/GrodziskoSopot
- https://www.instagram.com/muzeum.archeologiczne.gdansk
YOUTUBE
- https://www.youtube.com/channel/UCMFlgBOfrPfqV472xVngBrg
- https://pl.pinterest.com/muzeumarcheologicznegdansk/
w szczególności odpowiedzi na reakcje, komentarze oraz prywatne wiadomości, a także w celach statystycznych realizowanych za pośrednictwem narzędzi dostarczanych przez fanpage’e. Przetwarzanie jest realizowane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest zapewnienie ciągłości komunikacji i dbanie o wizerunek administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Okres przechowywania danych:
Dane będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub ustania celów przetwarzania.
Odbiorcami udostępnionych przez Państwa danych mogą być podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Współadministrowanie danymi:
Dostawcy serwisów:
- Facebook Inc., 1 Hacker Way, Menlo Park, California 94025, USA.
- Instagram Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, CA, 94025, USA.
- Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin, D04 E5W5, Dublin, Irlandia)
są współadministratorami Państwa danych osobowych w zakresie przetwarzania w celach statystycznych oraz reklamowych oraz obejmuje zbiorczą analizę danych w celu wyświetlania statystyk aktywności użytkowników fanpage’a Administratora. Każdy ww. współadministrator, korzystając ze środków technicznych udostępnionych w ramach serwisu decyduje o celach i środkach przetwarzania danych, ale w różnym zakresie, dlatego właściciel fanpage’a ponosi odpowiedzialność, tylko w zakresie przetwarzanych przez siebie danych. Informacje o przetwarzaniu danych przez współadministratorów dostępne są pod adresem:
- https://pl-pl.facebook.com/legal/terms – FACEBOOK
- https://help.instagram.com/581066165581870 – INSTAGRAM
- https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=pl – YOUTUBE
- https://policy.pinterest.com/pl/privacy-policy – PINTEREST
Państwa uprawnienia:
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
- prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Zgoda:
Podanie danych jest dobrowolne i następuje poprzez korzystanie z fanpage’u Administratora.
Źródło pochodzenia:
Państwa dane osobowe zbieramy w momencie, kiedy dokonujecie Państwo subskrypcji fanpage’e Administratora poprzez kliknięcie ikony „Lubię to”, „Obserwuj”, „Udostępnij” lub „Subskrybuj”, albo gdy publikujecie Państwo swój komentarz pod którymkolwiek z postów zamieszczonych na fanpage’u na profilu w serwisie społecznościowym.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA UCZESTNIKÓW KONFERENCJI
Dane Administratora:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Muzeum), ul. Mariacka 25/26, 80-833 Gdańsk, tel. 58 322 21 00.
Inspektor ochrony danych osobowych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel.58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Dane osobowe przetwarzane będą podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO, w związku z przepisami ustawy z 21 listopada 1996r. o muzeach w celu organizacji i udokumentowania przebiegu konferencji naukowej oraz w związku z wypełnianiem zadań statutowych (§ 8 statutu Muzeum), w oparciu o ustawę z dnia 25 października 1991 o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej polegających na rozpoznawaniu i rozbudzaniu zainteresowań i potrzeb kulturalnych, organizowaniu i realizacji działań w zakresie upowszechniania kultury, tworzeniu wartości kulturalnych, kształtowaniu aktywnego uczestnictwa w kulturze, wspieraniu działań na rzecz ochrony i udostępniania dóbr kultury, szczególnie kultury regionu, promocji i upowszechnianiu kultury i sztuki, wspieraniu i realizacji projektów aktywizujących i integrujących społeczność lokalną, podejmowaniu działań na rzecz edukacji kulturalnej poprzez prezentację w różnych formach przekazu.
Dane osobowe związane z prezentacją wypowiedzi mogą być udostępniane w mediach społecznościowych (Facebook, Youtube, Instagram).
Dane osobowe, tj. wizerunek, imię, nazwisko, stanowisko, funkcja będą przetwarzane w związku z relacjonowaniem wydarzenia w wybranych mediach społecznościowych na podstawie zgody na publikację wizerunku, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (dotyczy przetwarzania danych osobowych w postaci wizerunku konkretnej osoby, nie dotyczy publikowania wizerunków grupowych, zgoda nie ma także zastosowania do osób publicznych w zakresie dotyczących pełnionej funkcji).
Odbiorcy danych:
Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą udostępnione podmiotom zapewniającym, na podstawie umów zawartych przez administratora, obsługę działalności administratora (np. dostawcy usług informatycznych, poczty elektronicznej). Dane osobowe będą udostępnione poprzez publikację wydarzenia (fotografie, film) na oficjalnych profilach lub kanałach administratora w takich mediach, jak Facebook, Instagram, Youtube.
Okres przechowywania danych:
Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do organizacji, przebiegu i archiwizacji konferencji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do momentu jej wycofania.
Uprawnienia:
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO. Posiada Pani/Pan prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie – w odniesieniu do przetwarzania opartego na zgodzie – wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Zgoda:
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do uczestnictwa w wydarzeniu. Niepodanie danych osobowych oznacza brak możliwości uczestnictwa w wydarzeniu lub publikacji wizerunku.
Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji:
Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani, na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU ZE ZŁOŻENIEM WNIOSKU LUB SKARGI
Dane Administratora:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Muzeum), ul. Mariacka 25/26, 80-833 Gdańsk, tel. 58 322 21 00.
Inspektor ochrony danych osobowych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia złożonej skargi lub wniosku na podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO w związku z przepisami:
- rozdziału VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Okres przechowywania danych:
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez czas niezbędny do rozpatrzenia skargi lub wniosku a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – przez czas określony w tych przepisach.
Odbiorcy danych:
Odbiorcami udostępnionych przez Panią/Pana danych będą jedynie podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty związane z funkcjonowaniem Muzeum, min. na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych. Ponadto dane mogą być udostępnione operatorowi pocztowemu oraz dostawcy systemów informatycznych i usług IT (w zakresie wniosków przysłanych w formie elektronicznej).
Uprawnienia:
Posiada Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- prawo do sprostowania
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
Obowiązek podania danych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia skargi lub wniosku. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia skargi lub wniosku.
KLAUZULA INFORMACYJNA WOBEC OSÓB DO KTÓRYCH MAJĄ ZASTOSOWANIE STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
Dane Administratora
Administratorem Twoich danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Muzeum), ul. Mariacka 25/26, 80 – 833 Gdańsk. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Administrator będzie przetwarzał Twoje dane osobowe w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO i/lub art. 9 ust. 2 lit b RODO w związku z:
- ustawą z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz.U. z 2023 poz. 1304 ze zm.)
- ustawą z 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1606)
Odbiorcy danych:
Twoje dane osobowe będą udostępnione jedynie podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom związanym z funkcjonowaniem Muzeum, min. na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych.
Okres przechowywania danych:
Twoje dane będą przechowywane przez okres wymagany w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Prawa osób, których dane dotyczą:
Posiadasz prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- prawo do sprostowania
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:
Podanie Twoich danych osobowych wynika z obowiązku prawnego i jest niezbędne do realizacji celu przetwarzania.
KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH SYGNALISTY
W związku z otrzymanym zgłoszeniem naruszenia przepisów prawa, wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 rozporządzenia PEiR (UE) nr 2016/679 (RODO), informujemy, że:- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Administratorem), ul. Mariacka 25/26, 80 – 833 Gdańsk.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z wyznaczonym inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
- Pani/a dane osobowe będą przetwarzane w celu przyjęcia zgłoszenia oraz przeprowadzania postępowania wyjaśniającego na podstawie obowiązku prawnego, jakiemu podlega administrator na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów
- Ochrona tożsamości sygnalisty: Pani/Pana dane osobowe, nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za Pani/Pana wyraźną zgodą.
- Administrator zapewnia poufność Pani/a danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem. W związku z tym dane mogą być udostępnione jedynie podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym administrator powierzył przetwarzanie danych w zakresie obsługi przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych, potwierdzania przyjęcia zgłoszenia, przekazywania informacji zwrotnej oraz dostarczania informacji na temat procedury zgłoszeń wewnętrznych – firma Kancelaria Radcy Prawnego Anna Łęczyńska-Trzeciak, ul. Śródmiejska 21, 77-100 Bytów. Dane osobowe będą udostępniane odrębnym administratorom, tj. właściwym organom, w przypadku podejmowania działań następczych.
- Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
- Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez administratora przetwarzanie do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia zgłoszenia.