Realizując wymagania wynikające z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Muzeum Archeologiczne w Gdańsku udostępnia Państwu następujące dokumenty:
OGÓLNA KLAUZULA MUZEUM ARCHEOLOGICZNEGO W GDAŃSKU
Dane Administratora:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku (80-833) przy ul. Mariackiej 25/26.
Inspektor ochrony danych osobowych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel.58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z:
- zawarciem i realizacją umowy z administratorem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym
lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO); - z prawnie uzasadnionym interesem administratora (art. 6 lit. f RODO).
Dodatkowo Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody
na przetwarzanie danych osobowych, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (np. założenie konta w sklepie internetowym lub zgoda na działania marketingowe).
Okres przechowywania danych:
Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2018 r. poz. 217 ze zm.) – przez czas określony w tych przepisach.
Odbiorcy danych:
Odbiorcami udostępnionych przez Państwa danych mogą być podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty związane z funkcjonowaniem Muzeum na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
Państwa uprawnienia:
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
- prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Zgoda:
Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne, a w pozostałych przypadkach ma charakter dobrowolny. W przypadku podania danych osobowych w zakresie szerszym aniżeli wynikający z RODO, prosimy Państwa o zamieszczenie klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, mają Państwo prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji:
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób umożliwiający zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie będą profilowane.|Zawsze prosimy o podanie tylko takiego zakresu danych, jaki jest niezbędny do realizacji naszych celów.
Jednocześnie informujemy, że wydarzenia organizowane przez Muzeum (np. konferencje), mogą być dokumentowane filmowo oraz fotograficznie, a materiały nieodpłatnie rozpowszechniane w mediach w celach promocyjnych oraz archiwalnych. Ewentualne wizerunki uczestników utrwalone w trakcie tworzenia materiału, będą rozpowszechniane w oparciu o art. 81 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA MONITORINGU WIZYJNEGO
- Monitoringiem wizyjnym w Muzeum Archeologicznym w Gdańsku objęto:
- Budynki siedziby głównej, ul. Mariacka 25/26, 80-833 Gdańsk
- Budynek oddziału Spichlerz Błękitny Baranek, ul. Chmielna 53, 80-748 Gdańsk
- Budynek oddziału Piwnica Romańska, ul. Plac Dominikański 1, 80-884 Gdańsk
- Budynek kamienicy dawnego browaru, Rycerskiej 9,80-882 Gdańsk
- Oddział Grodzisko w Sopocie, ul. Haffnera 63, 81-715 Sopot
- Przez obszar objęty monitoringiem wizyjnym rozumie się:
- Budynek/budynki Muzeum Archeologicznego w Gdańsku – wejście/wyjście z Muzeum, korytarze, klatki schodowe, sale ekspozycyjne, kasy/portiernie.
- Obszary wokół Muzeum Archeologicznego w Gdańsku (tj. budynków wymienionych w pkt I) – chodniki przy budynkach, drogi wewnętrzne, dziedzińce, parking w oddziale Grodzisko w Sopocie.
- W związku z powyższym, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej RODO) Dz. Urz. UE L 119/1, informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych zawartych w systemie monitoringu wizyjnego jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Muzeum), ul. Mariacka 25/26, 80 – 833 Gdańsk. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
- Monitoring wizyjny stosowany jest w celu ochrony mienia, zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie monitorowanym, ochrony dobrego imienia Administratora oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę.
- Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Muzeum – art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w szczególności na podstawie:
- rozporządzenia MKiDN z dnia 02.09.2014 r. w sprawie zabezpieczenia zabiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą
- ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób
- 22² kodeksu pracy
- Zapisy z monitoringu przechowywane są przez okres 30 dni od daty ich powstania, chyba że stanowią lub mogą stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym przez organy państwowe na podstawie przepisów prawa – wówczas nagrania będą przechowywane do czasu prawomocnego zakończenia takiego postępowania. Kamery nie nagrywają dźwięku.
- Muzeum zabezpiecza zdarzenia zarejestrowane przez monitoring wizyjny, które zagrażają bezpieczeństwu, życiu i zdrowiu, niszczeniu i kradzieży mienia dla celów dowodowych:
- na wniosek osób trzecich
- na wniosek organów prowadzących postępowania
- na wniosek kierownika jednostki
- Odbiorcami danych wizerunkowych mogą być podmioty związane z funkcjonowaniem Muzeum na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych – np. firma świadcząca usługi ochrony. Udostępnia się zabezpieczone dane z monitoringu wizyjnego tylko organom prowadzącym postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia, np. policji, prokuraturze, sądom, które działają na podstawie odrębnych przepisów.
- Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo do treści danych na zasadach określonych w art. 15 RODO, prawo do ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 18 RODO.
- Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub przepisy krajowe.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA UŻYTKOWNIKÓW FUNPAGE FACEBOOK/INSTAGRAM/YOUTUBE/PINTEREST
Dane administratora:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku (80-833) przy ul. Mariackiej 25/26.
Inspektor ochrony danych osobowych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel.58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku prowadzeniem komunikacji i promocji w ramach fanpage’e Administratora dostępnych pod adresem: FACEBOOK
- https://www.facebook.com/ArcheologiaGdansk
- https://www.facebook.com/BlekitnyBaranek
- https://www.facebook.com/piwnicaromanska
- https://www.facebook.com/GrodziskoSopot
- https://www.instagram.com/muzeum.archeologiczne.gdansk
YOUTUBE
- https://www.youtube.com/channel/UCMFlgBOfrPfqV472xVngBrg
- https://pl.pinterest.com/muzeumarcheologicznegdansk/
w szczególności odpowiedzi na reakcje, komentarze oraz prywatne wiadomości, a także w celach statystycznych realizowanych za pośrednictwem narzędzi dostarczanych przez fanpage’e. Przetwarzanie jest realizowane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest zapewnienie ciągłości komunikacji i dbanie o wizerunek administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Okres przechowywania danych:
Dane będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub ustania celów przetwarzania.
Odbiorcami udostępnionych przez Państwa danych mogą być podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Współadministrowanie danymi:
Dostawcy serwisów:
- Facebook Inc., 1 Hacker Way, Menlo Park, California 94025, USA.
- Instagram Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, CA, 94025, USA.
- Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin, D04 E5W5, Dublin, Irlandia)
są współadministratorami Państwa danych osobowych w zakresie przetwarzania w celach statystycznych oraz reklamowych oraz obejmuje zbiorczą analizę danych w celu wyświetlania statystyk aktywności użytkowników fanpage’a Administratora. Każdy ww. współadministrator, korzystając ze środków technicznych udostępnionych w ramach serwisu decyduje o celach i środkach przetwarzania danych, ale w różnym zakresie, dlatego właściciel fanpage’a ponosi odpowiedzialność, tylko w zakresie przetwarzanych przez siebie danych. Informacje o przetwarzaniu danych przez współadministratorów dostępne są pod adresem:
- https://pl-pl.facebook.com/legal/terms – FACEBOOK
- https://help.instagram.com/581066165581870 – INSTAGRAM
- https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=pl – YOUTUBE
- https://policy.pinterest.com/pl/privacy-policy – PINTEREST
Państwa uprawnienia:
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
- prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Zgoda:
Podanie danych jest dobrowolne i następuje poprzez korzystanie z fanpage’u Administratora.
Źródło pochodzenia:
Państwa dane osobowe zbieramy w momencie, kiedy dokonujecie Państwo subskrypcji fanpage’e Administratora poprzez kliknięcie ikony „Lubię to”, „Obserwuj”, „Udostępnij” lub „Subskrybuj”, albo gdy publikujecie Państwo swój komentarz pod którymkolwiek z postów zamieszczonych na fanpage’u na profilu w serwisie społecznościowym.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA UCZESTNIKÓW KONFERENCJI
Dane Administratora:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Muzeum), ul. Mariacka 25/26, 80-833 Gdańsk, tel. 58 322 21 00.
Inspektor ochrony danych osobowych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel.58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Dane osobowe przetwarzane będą podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO, w związku z przepisami ustawy z 21 listopada 1996r. o muzeach w celu organizacji i udokumentowania przebiegu konferencji naukowej oraz w związku z wypełnianiem zadań statutowych (§ 8 statutu Muzeum), w oparciu o ustawę z dnia 25 października 1991 o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej polegających na rozpoznawaniu i rozbudzaniu zainteresowań i potrzeb kulturalnych, organizowaniu i realizacji działań w zakresie upowszechniania kultury, tworzeniu wartości kulturalnych, kształtowaniu aktywnego uczestnictwa w kulturze, wspieraniu działań na rzecz ochrony i udostępniania dóbr kultury, szczególnie kultury regionu, promocji i upowszechnianiu kultury i sztuki, wspieraniu i realizacji projektów aktywizujących i integrujących społeczność lokalną, podejmowaniu działań na rzecz edukacji kulturalnej poprzez prezentację w różnych formach przekazu.
Dane osobowe związane z prezentacją wypowiedzi mogą być udostępniane w mediach społecznościowych (Facebook, Youtube, Instagram).
Dane osobowe, tj. wizerunek, imię, nazwisko, stanowisko, funkcja będą przetwarzane w związku z relacjonowaniem wydarzenia w wybranych mediach społecznościowych na podstawie zgody na publikację wizerunku, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (dotyczy przetwarzania danych osobowych w postaci wizerunku konkretnej osoby, nie dotyczy publikowania wizerunków grupowych, zgoda nie ma także zastosowania do osób publicznych w zakresie dotyczących pełnionej funkcji).
Odbiorcy danych:
Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą udostępnione podmiotom zapewniającym, na podstawie umów zawartych przez administratora, obsługę działalności administratora (np. dostawcy usług informatycznych, poczty elektronicznej). Dane osobowe będą udostępnione poprzez publikację wydarzenia (fotografie, film) na oficjalnych profilach lub kanałach administratora w takich mediach, jak Facebook, Instagram, Youtube.
Okres przechowywania danych:
Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do organizacji, przebiegu i archiwizacji konferencji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do momentu jej wycofania.
Uprawnienia:
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO. Posiada Pani/Pan prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie – w odniesieniu do przetwarzania opartego na zgodzie – wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Zgoda:
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do uczestnictwa w wydarzeniu. Niepodanie danych osobowych oznacza brak możliwości uczestnictwa w wydarzeniu lub publikacji wizerunku.
Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji:
Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani, na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.
KLAUZLA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU ZE ZŁOŻENIEM WNIOSKU LUB SKARGI
Dane Administratora:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Archeologiczne w Gdańsku (zwane dalej Muzeum), ul. Mariacka 25/26, 80-833 Gdańsk, tel. 58 322 21 00.
Inspektor ochrony danych osobowych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 322 21 12 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@archeologia.pl
Cele i podstawy przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia złożonej skargi lub wniosku na podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO w związku z przepisami:
- rozdziału VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Okres przechowywania danych:
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez czas niezbędny do rozpatrzenia skargi lub wniosku a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – przez czas określony w tych przepisach.
Odbiorcy danych:
Odbiorcami udostępnionych przez Panią/Pana danych będą jedynie podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty związane z funkcjonowaniem Muzeum, min. na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych. Ponadto dane mogą być udostępnione operatorowi pocztowemu oraz dostawcy systemów informatycznych i usług IT (w zakresie wniosków przysłanych w formie elektronicznej).
Uprawnienia:
Posiada Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- prawo do sprostowania
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
Obowiązek podania danych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia skargi lub wniosku. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia skargi lub wniosku.